piątek, 10 lutego 2012

Gry z rozmachem- Fobium: Libra Infernis

Gra taktyczno-ekonomiczna dziejaca sie w swiecie Fobium: Kingdoms of Sorrow. Gracze wcielają się w postacie przywódców nacji  na wyspa Tetha. Wyspae Pokrywają zarówno resztki zabudowań jak i morficzna dzungla hanake.


Gra odbywa się za pomocą rozkazów i opisów pomiędzy graczami a koordynatorem przekazywanych przy pomocy komunikatorów, e-mejli oraz telefonów komórkowych w czasie rzeczywistym. Największym pazurem gry jest gigantyczna elastyczność w tworzeniu swojej nacji, oraz elastyczność przypominająca bardziej gre RPG niż grę planszową (dużo statystyk było "niewidoczne" dla gracza). Gra zawiera:



- 6 nacji (+3 kontrolowane przez koordynatora)
- 8 surowców.
- 36 bardzo zróżnicowanych prowincji
- rozbudowany opis nacji: religia/ specjalizacje/ handel / technologia / wywiad.  




Nacje: 

Anou


Koncepcja: Sekta religijna oparta na wierze w boginie, najdoskonalszą istotę we wszechświecie.  Każda istota inteligentna krąży w cyklu reinkarnacji zbliżając się lub oddalając do istnienia doskonałego. Grzechem jest zatrzymywanie się w cyklu reinkarnacji a największym bluźnierstwem jest świadome cofanie się. Przejście do stopnia wyższego lub niższego może nastąpić za życia. Oczywiście kapłani wiedzą co należy robić aby piąć się w górę  drabiny istnienia. Świadomość  istnienia tej gradacji jest pierwszym stopniem do polepszenia swojej sytuacji. Państwo Anou Jest zbudowane na zasadzie zboru w którym kapłani są arystokratami. Jego podstawowymi zadaniami zdobywanie nowych wyznawców oraz badanie wszechświata w celu znalezienia ścieżek ułatwiających na wchodzenie w górę istnienia(badanie magii).


Dzieci Anou


Doborowe jednostki szturmowe piechoty. Podobnie jak strażnicy wychowywani są od młodego- jednak zamiast niesamowitej lojalności wpaja im się bogaty repertuar czarów oraz wszechstronne umiejętności taktyczne. Są wyszkolenia do walki w większości środowisk- miasto, las. Atakują zawsze w ciemności pod osłoną z pozoru chemicznej mgły. Ich główną bronią są zaklęcia: spięcie obwodów, lewitacja, opętanie, krwotok wewnętrzny, zwiększenie grawitacji itd. Mogą też stwarzać sfery kontrolowanej atmosfery  dzięki czemu bez problemu mogą walczyć w wodzie oraz oparach chemikaliów. Ich podstawowym zadaniem jest opanowywanie wrogich terytoriów poprzez szybki desant.



ATAK: wysoko

OBRONA: standardowo

Pancerz: standardowo                                                              

Zycie: standardowo
Predkosc: srednia
Rodzaj: piechota/ lekka
Specjalne: walka w miescie, lesie, wodzie, desant, infiltracja

Zapasy: 6
Koszt budowy: 2 metalu, 2 kwintesencji 1 rzadkich surowcow  , 2 arystokracji

Utrzymanie: (koszary)
stacjonujace:-
operacyjne: 1 żywnosci


Heta Rae, Liście Drzewa Wiedzy

Zarys ogólny: naturalne klony. tworzone na podstawie tego samego bazowego schematu genetycznego, aczkolwiek odpowiednio wzbogacanego zależnie od predestynacji danej jednostki. Niejasna jest ich przeszłość oraz dawca materiału genetycznego, klony  nie posiadają pamięci o swoim stwórcy. Władcą jest Hetasill, czyli Drzewo Wiedzy. Jest to organiczna struktura podzielona na wiele podstruktur, które są doskonale schowane, jednak działa jako jeden orgaznim. 

NANVEXCELES
Wszyscy Dzieci Pod Jednym Słońcem

 Vexerceles jest do tego stopnia hermetyczna i odcięta od zewnątrz ze nawet jej czeladnicy(nie mówiąc już o zwykłych zrzeszonych) nie wiedzą do końca jak wygląda jej struktura(o tym w dziale struktura). Jako mała organizacja nie jest nastawiona na masowe przyjmowanie członków w swoje szeregi. Celuje ona raczej w przyjmowanie potencjalnego plastycznego materiału na już sklasyfikowane pozycje(np. uzdolnionych i inteligentnych przedstawicieli ludności bądz arystokracjii na pozycje adeptów arkana misterium nauk lub przyszłych magów) jak również może ofiarowywać tytuły czeladnicze wysoko postawionym jednostkom które są chętne inwestować

Niezależne prowincje: 

NUMER: 12
Opis: Wyżynna prowincja porośnięta lasami,  oraz zabudowaniami. Jej brzegi są wyjątkowo bagniste. Zamieszkałą jest przez kastę Mechatronikow. Jest to dosyć spokojna organizacja zajmująca się badaniami naukowymi oraz wydobywaniem surowców. Przodują oni w technologiach produkcji elektronik oraz budowie dużych konstruktów. Są oni dosyć niezależni w stosunku do wszystkich sił na tethcie. Nigdy bowiem nie posiadali wielkich ambicji. Przewodzi im. Nr 463. Często wysyłają swoich naukowców/ inżynierów aby ci zdobyli doświadczenie wiedzę poza granicami prowincji Często również wysyłają karawany archeologiczne.. Najczęściej po jakim s czasie tydzień/ dwa wracają oni powrotem do domów. Plebs jest tutaj wyjątkowo biedny i sfrustrowany jednak nikt nie  może się stać możnym bez potężnej wiedzy. Jest to jedyne państwo gdzie liczba arystokratów jest więcej niż plebsu. 

Ludność:  plebs 40 / arystokracja: 100
                                                   
Farma hydroponiczna x 3
Huta x 3
Rafineria x 3
Placowka badawcza x 2
Port

Import:
Waluta: 50
Artefakty!

Eksport:
Elektronika: 30
Inżynierowie / naukowcy.


Mapa: 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz